nasze projekty

ze skawiny w świat

70. Ze Skawiny w świat

Cel projektu: 

  1. Rozpoczęcie współpracy międzynarodowej 
  2. Rozwinięcie kompetencji międzykulturowych oraz językowych naszego zespołu.
  3. Zwiększenie szeroko pojętego dobrostanu kadry i osób dorosłych z którymi pracujemy, rozwinięcie kompetencji związanych z technikami holistycznego dbania o siebie, swoje ciało, umysł, emocje i relacje.
  4. Poznawanie nowych podejść do przywództwa i zarządzania zespołem, w większym stopniu angażujących osoby dorosłe w działania i podejmowanie odpowiedzialności.
  5. Szeroko pojęty rozwój w edukacji dorosłych, w tym poznanie nowych, innowacyjnych sposobów pracy, włączając w to również działania online czy działania outdoorowe.

 

Zaplanowane działania:

  • Job shadowing (4 osoby w Finlandii w organizacji prowadzonej przez Bena Furmana i 2 osoby w społeczności Arterra w Hiszpanii)
  • Courses and training (różnorodne kursy odpowiadające założonym celom i indywidualnym potrzebom naszej kadry).
  • Teaching or training assignments (2 wyjazdy do organizacji ze Słowenii i Rumunii w celu podzielenia się naszymi doświadczeniami z programów, które od lat z sukcesem prowadzimy dla osób dorosłych w naszej społeczności).

 

Podsumowanie realizacji:

 

Projekt “Ze Skawiny w świat” rozpoczął całkowicie nowy etap w rozwoju  naszej Fudnacji. 

Dzięki niemu: 

  • podnieśliśmy kompetencję naszej kadry
  • przełamaliśmy bariery dotyczące współpracy międzynarodowej (w tym bariery językowe)
  • nawiązaliśmy współpracę z przynajmniej 3 organizacjami międzynarodowymi wykraczającymi poza te opisywane w projekcie
  • poznaliśmy i przećwiczyliśmy nowe narzędzia i metod pracy z osobami dorosłymi
  • zweryfikowaliśmy czy socjokracja jest stylem przywództwa i zarządzania, który sprawdzi się w naszej organizacji 

 

Dodatkowo stworzyliśmy dla naszych Uczestników/czek:  

  • Narzędziownik z metodami i technikami poznanymi podczas mobilności
  • Nową oferta Fundacji dla osób dorosłych np Coaching w drodze
  • Kompleksowy artykuł o socjokracji
  • Scenariusz warsztatów wprowadzającyh w temat socjokracji
  • Artykuł dotyczący job shadowingu w Finlandii
  • Scenariusz warsztatów pracy z emocjami

 

A co dokładnie się działo podczas projektu? Po pierwsze można to zobaczyć na FB pod linkiem:

https://www.facebook.com/profile.php?id=100090217996110

 

A poniżej krótkie podsumowanie:

 

  • Job shadowing

FINLANDIA: 

Cztery osoby z naszej organizacji (Aneta Rokicka, Patrycja Bałabuch, Agnieszka Wentrych, Katarzyna Rotter – Jarzębińska) wzięły udział w job shadowingu w organizacji założonej i prowadzonej przez Bena Furmana. Już od samego początku istnienia naszej Fundacji wykorzystujemy jego metody pracy zarówno z dziećmi, jak i z dorosłymi, mimo że w Polsce nie są dostępne jego materiały, takie jak zeszyty ćwiczeń czy aplikacje przetłumaczone na wiele innych języków. W pracy z dorosłymi wykorzystujemy stworzony przez niego program „Jestem z Ciebie dumny/a”, i planujemy go rozwijać w przyszłości zarówno w naszej organizacji, jak i poza nią.

 

Dodatkowo o jobshadowingu w Finlandii można poczytać tu:

 

Zachęcamy też do obejrzenia krótkiego wywiadu z Benem Furmanem, który nas gościł w Finlandii pod linkiem:

https://www.youtube.com/watch?v=3m-RUwqIFE8

 

HISZPANIA: 

Drugi job shadowing, w którym wzięli udział Anna Książek i Andrea Pucci odbył się w społeczności Arterra Bizimodu w Hiszpanii. Wybraliśmy tę organizację głównie ze względu na ich model podejmowania decyzji oparty na socjokracji. Jeden z naszych celów to szukanie nowego modelu angażowania kadry i innych dorosłych w zarządzanie organizacją, a socjokracja i inne metody partycypacyjne wydają się być ciekawą alternatywą. Arterra ma również duże doświadczenie w pracy z osobami dorosłymi, co dodatkowo nas zainteresowało.

 

Dodatkowo o jobshadowingu w Hiszpanii i związanej z nim socjakracji można poczytać tu:

 

  • Kursy

W ramach tej aktywności osoby z naszej Fundacji, które zajmują się pracą z osobami dorosłymi, uczestniczyły w różnorodnych kursach i szkoleniach. Wybór tematów szkoleń był oparty na potrzebach, wyzwaniach i celach Fundacji, jak również na preferencjach, potrzebach, marzeniach, kompetencjach i zakresie odpowiedzialności poszczególnych osób.

 

Tematy szkoleń to:

  • Toward E-learning: Online Course Development
  • Emotional intelligence and coaching skills for teachers, school and adult education staff
  • Outdoor learning and adventure education
  • Emotional Intelligence
  • Intercultural Communication in Education
  • English for Educators

 

Kursy odbywały się na Cyprze, Teneryfie i we Włoszech. 

 

  • Teaching and training assignment

Dwukrotnie zrealizowaliśmy też szkolenia i dzielenie się naszym doświadczeniem: na Cyprze i w Rumunii. Dzięki temu mieliśmy szansę: 

  • Sprawdzić się w prowadzeniu zajęć w innym kontekście kulturowym.
  • Otrzymać informację zwrotną dotyczącą prowadzonych zajęć edukacyjnych od osób z innych organizacji i kontekstów.

 

Mimo że część naszego zespołu stosunkowo niedawno rozpoczęła pracę w obszarze edukacji dorosłych, kilka osób ma już bogate doświadczenie, którym chcieliśmy podzielić się również z innymi organizacjami. Naszym celem było sprawdzenie się w roli prowadzących zajęcia w innym kontekście kulturowym, a także dzielenie się tym, co od lat sprawdza się w naszej organizacji. 

Projekt uzyskał również oficjalny honorowy patronat Burmistrza Miasta i Gminy Skawina. 

Grantodawcy

Do pobrania

Scroll to Top

Chcesz być z nami na bieżąco?
Zapisz się do newslettera