UCZEŃ Z CHARAKTEREM to program rozwoju umiejętności szkolnych, biegłości czytania i poczucia własnej wartości dla uczniów z klas 5 i 6.
Uczeń z Charakterem to program, skonstruowany z myślą o dzieciach, które mierzą się nie tylko z nauką, ale również, ze zmianami, które zachodzą w nich samych, związanych z okresem dojrzewania. To świetny czas, żeby młodzi ludzie odkrywali tajemnice funkcjonowania swojego mózgu, pamięci i swoich uczuć. Techniki rozwijające sprawność czytania i uczenia się pomagają w skróceniu czasu nauki i łagodzą szkolny stres.
4 elementy kursu, które rozwiną możliwości Twojego dziecka
Trening pamięci i koncentracji
Twój mały nastolatek już od kilku lat chodzi do szkoły. Przed nim kolejne wyzwania związane z przejściem do klasy 5, gdzie pojawią się nowe przedmioty i nowi nauczyciele. Umiejętność posługiwania się Technikami Pamięciowymi czy Mindmappingiem ułatwia zapamiętanie i skraca czas uczenia się coraz większej ilości materiału. Dlatego bardzo ważnym elementem programu Uczeń z Charakterem, jest uczenie się… uczenia.
Twój mały nastolatek już od kilku lat chodzi do szkoły. Przed nim kolejne wyzwania związane z przejściem do klasy 5, gdzie pojawią się nowe przedmioty i nowi nauczyciele. Umiejętność posługiwania się Technikami Pamięciowymi czy Mindmappingiem ułatwia zapamiętanie i skraca czas uczenia się coraz większej ilości materiału. Dlatego bardzo ważnym elementem programu Uczeń z Charakterem, jest uczenie się… uczenia.
Efektywność i motywacja do nauki w dużej mierze bierze się z umiejętnego zaangażowania w proces uczenia się prawej, twórczej półkuli mózgu. Służą temu techniki, których twój młody nastolatek nauczy się w trakcie kursu:
Technika robienia Map Myśli
Jest to sztuka nieliniowego robienia notatek opartych na skojarzeniach. Takie notatki są zapamiętywane dużo łatwiej, niż ciągły tekst, gdyż odwzorowują schemat szlaków skojarzeniowych w mózgu. Wykonanie ich jest zajęciem bardzo kreatywnym i zajmuje niewiele czasu. Umiejętność tworzenia Map Myśli będzie procentować nie tylko w szkole podstawowej, ale również na dalszych etapach edukacji. Wielu licealistów i studentów uważa Mindmapping za jedną z najważniejszych technik skutecznego uczenia się.
Jest to sztuka nieliniowego robienia notatek opartych na skojarzeniach. Takie notatki są zapamiętywane dużo łatwiej, niż ciągły tekst, gdyż odwzorowują schemat szlaków skojarzeniowych w mózgu. Wykonanie ich jest zajęciem bardzo kreatywnym i zajmuje niewiele czasu. Umiejętność tworzenia Map Myśli będzie procentować nie tylko w szkole podstawowej, ale również na dalszych etapach edukacji. Wielu licealistów i studentów uważa Mindmapping za jedną z najważniejszych technik skutecznego uczenia się.
Techniki pamięciowe
Mnemotechniki pozwalają na zapamiętanie dużych ilości informacji w krótkim czasie. Co więcej, doskonale rozwijają kreatywność, a stosowanie ich, często jest po prostu… zabawne. Doskonale nadają się do łatwego i skutecznego zapamiętywania szkolnych treści. Badanie pokazują, że osoby, które posługują się mnemotechnikami, potrafi zapamiętać nawet siedem razy więcej informacji niż osoby, które tego nie potrafią. To duże wsparcie dla młodego ucznia…
Mnemotechniki pozwalają na zapamiętanie dużych ilości informacji w krótkim czasie. Co więcej, doskonale rozwijają kreatywność, a stosowanie ich, często jest po prostu… zabawne. Doskonale nadają się do łatwego i skutecznego zapamiętywania szkolnych treści. Badanie pokazują, że osoby, które posługują się mnemotechnikami, potrafi zapamiętać nawet siedem razy więcej informacji niż osoby, które tego nie potrafią. To duże wsparcie dla młodego ucznia…
Koncentracja
Ważnym elementem sprawnego uczenia się jest umiejętność koncentracji. Na każdych zajęciach kursanci trenują różne techniki, które rozwijają ich zdolność do skupiania swojej uwagi.
Ważnym elementem sprawnego uczenia się jest umiejętność koncentracji. Na każdych zajęciach kursanci trenują różne techniki, które rozwijają ich zdolność do skupiania swojej uwagi.
Trójstopniowa technika regulacji
Dziecko podczas kursu, pozna i nauczy się stosować Trójstopniową technikę regulacji. Pomoże w tym nasza autorska Skala gotowości do nauki, która zachęca dzieci do wykonania trzech kroków, prowadzących do uzyskania optymalnego stanu skupienia i motywacji do nauki.
Dziecko podczas kursu, pozna i nauczy się stosować Trójstopniową technikę regulacji. Pomoże w tym nasza autorska Skala gotowości do nauki, która zachęca dzieci do wykonania trzech kroków, prowadzących do uzyskania optymalnego stanu skupienia i motywacji do nauki.
• Krok pierwszy, to głaskanie jaszczurki, czyli uspokajanie mózgu gadziego. Dziecko ma szansę wyciszyć się i opanować stres.
• Krok drugi, karmienie lwa, to odkrywanie własnej wartości.
• Krok trzeci, budzenie olbrzyma, to ćwiczenia aktywizujące zdolności językowe, matematyczne, artystyczne oraz społeczne dziecka.
Trening czytania i pasja do książek
Kiedy dziecko czyta książkę, w jego mózgu, pobudzone są miliony neuronów, które tworzą w umyśle wyobrażenie czytanych treści. Dlatego czytanie jest jednym z najlepszych ćwiczeń stymulujących mózg. Czytanie rozwija wyobraźnię, pamięć i umiejętność myślenia. Oczytane dziecko dysponuje większą wiedzą i ma bogatsze słownictwo. Dzieci sprawnie czytające zazwyczaj bardzo dobrze radzą sobie w szkole i mniej są narażone na szkolny stres.
Kiedy dziecko czyta książkę, w jego mózgu, pobudzone są miliony neuronów, które tworzą w umyśle wyobrażenie czytanych treści. Dlatego czytanie jest jednym z najlepszych ćwiczeń stymulujących mózg. Czytanie rozwija wyobraźnię, pamięć i umiejętność myślenia. Oczytane dziecko dysponuje większą wiedzą i ma bogatsze słownictwo. Dzieci sprawnie czytające zazwyczaj bardzo dobrze radzą sobie w szkole i mniej są narażone na szkolny stres.
Dzięki specjalnie skonstruowanemu treningowi ze wskaźnikiem, Twoje dziecko rozwinie pamięć, poszerzy swoje pole widzenia i wygimnastykuje oczy. To wszystko sprawi, że czytanie stanie się łatwiejsze i bardziej efektywne. Twoje dziecko nie tylko zacznie czytać szybciej, ale poprawi również rozumienie czytanego tekstu.
Ale to nie wszystko…
Wszystkie czytanki w programie, poparte są eksperymentami naukowymi, zabawami i grami. Sprawiają one, że dzieci lubią treningi i doceniają praktyczny wymiar czytania.
W trakcie zajęć grupa dyskutuje o przeczytanych tekstach, dzięki czemu dzieci uczą się myśleć, wyrażać swoje opinie i dyskutować.
W ramach Klubu Książki dzieci przedstawiają grupie książki, które przeczytały i inspirują się wzajemnie do czytania. Jeden od drugiego, „zarażają” się pasją do czytania.
Rozwojowość i poczucie własnej wartości
W okresie dojrzewania pojawia się mniejsza umiejętność kontrolowania własnych emocji. Często też następuje nadwątlenie poczucia własnej wartości dojrzewającego, młodego człowieka. Dlatego „Budzenie w sobie olbrzyma” staje się bardzo ważnym elementem zajęć.
„Karmienie lwa” i „Budzenie olbrzyma” to nasze autorskie ćwiczenia rozwijające w nastolatkach dziewięć kluczowych cech, które pomagają odnosić im w życiu sukcesy. Należą do nich m.in. poczucie własnej wartości, dlatego bardzo ważne w tym wieku staje się umiejętność dostrzegania i doceniania swoich mocnych stron! Dzięki grom i zabawom, kursanci uczą się regulować swoje emocje i kierować uwagę w stronę zasobów wewnętrznych, które posiadają.
W okresie dojrzewania pojawia się mniejsza umiejętność kontrolowania własnych emocji. Często też następuje nadwątlenie poczucia własnej wartości dojrzewającego, młodego człowieka. Dlatego „Budzenie w sobie olbrzyma” staje się bardzo ważnym elementem zajęć.
„Karmienie lwa” i „Budzenie olbrzyma” to nasze autorskie ćwiczenia rozwijające w nastolatkach dziewięć kluczowych cech, które pomagają odnosić im w życiu sukcesy. Należą do nich m.in. poczucie własnej wartości, dlatego bardzo ważne w tym wieku staje się umiejętność dostrzegania i doceniania swoich mocnych stron! Dzięki grom i zabawom, kursanci uczą się regulować swoje emocje i kierować uwagę w stronę zasobów wewnętrznych, które posiadają.
Odgrywane dramy rozwijają umiejętność nawiązywania dobrych relacji z innymi. Pozwala to lepiej czuć się w grupie rówieśniczej, co również jest bardzo ważne dla dojrzewających nastolatków.
Proponowane przez nas działania twórcze, utrwalają poznaną wiedzę i rozwijają artystyczne talenty dziecka.
Program jest prowadzony w duchu myślenia rozwojowego.
Twoje dziecko dowie się, że inteligencję i charakter można kształtować i rozwijać a dzięki ćwiczeniom mózg staje się bystrzejszy, gdyż tworzy nowe połączenia między neuronami. Postawa rozwojowa sprawia, że kursanci stają się bardziej otwarci na świat i szybciej uczą się nowych rzeczy.
Eksperymentarium i wiedza o świecie wokół nas
Dzieci uwielbiają eksperymentować, jednak praktycznie w ogóle nie robią tego w szkole. A szkoda, gdyż eksperymenty są bardzo ważną sferą nauki i pokazują jej praktyczną stronę. Podczas kursu rozwijamy w nastolatkach ciekawość świata i pasję do nauki. Dzięki eksperymentom naukowym zaczynają dostrzegać oni głębszy sens uczenia się. Rozwijają umiejętność dedukcji, przewidywania a przede wszystkim zadawania pytań. Nasze zajęcia naukowe, znacznie wykraczają poza program szkolny. Zaawansowane eksperymenty naukowe, m.in. ekstrakcja DNA roślinnego, obserwacje mikroskopowe, srebrzenie szkła… budzą fascynację młodych ludzi. Twoje dziecko zarazi się pasją do zdobywania wiedzy nie tylko z książek, ale z całego otoczenia.
Dzieci uwielbiają eksperymentować, jednak praktycznie w ogóle nie robią tego w szkole. A szkoda, gdyż eksperymenty są bardzo ważną sferą nauki i pokazują jej praktyczną stronę. Podczas kursu rozwijamy w nastolatkach ciekawość świata i pasję do nauki. Dzięki eksperymentom naukowym zaczynają dostrzegać oni głębszy sens uczenia się. Rozwijają umiejętność dedukcji, przewidywania a przede wszystkim zadawania pytań. Nasze zajęcia naukowe, znacznie wykraczają poza program szkolny. Zaawansowane eksperymenty naukowe, m.in. ekstrakcja DNA roślinnego, obserwacje mikroskopowe, srebrzenie szkła… budzą fascynację młodych ludzi. Twoje dziecko zarazi się pasją do zdobywania wiedzy nie tylko z książek, ale z całego otoczenia.
A wszystko to w formie gry…
Cały program kursu ubrany jest w fabułę, która uatrakcyjnia zajęcia a trening wyzwala dużą dawkę zaangażowania.
Cały program kursu ubrany jest w fabułę, która uatrakcyjnia zajęcia a trening wyzwala dużą dawkę zaangażowania.
Specjalnie na potrzeby kursu opracowaliśmy grę paragrafową „Młodzi naukowcy na tropie”. Uczestnicy wcielają się w postacie Młodych Naukowców, którzy krzyżują plany tajemniczej grupie X. Aby z powodzeniem wykonać tajemnicze misje, Naukowcy muszą zdobywać kolejne poziomy rozwoju czytania, pamięci i koncentracji. W wykonywaniu zadań pomaga im wiedza z zakresu fizyki, chemii i biologii, którą gracze zdobywają podczas spotkań.
Gra łączy ze sobą wszystkie elementy kursu. Opiera się na systemie motywującym zwanym gamifikacją – jest to przenoszenie elementów znanych z gier by motywować uczestników do zmiany zachowań w prawdziwym życiu.
Nastolatki kochają taki sposób uczenia się, gdyż gra sprzyja tworzeniu atmosfery akceptacji i twórczej pracy.
Psychologowie odkryli, że jeżeli osoby są przekonane, że trening jest formą gry, wierzą, że mogą więcej. A to dokładnie chcemy osiągnąć.
Na zajęciach również będą regularnie odbywać się rozgrywki „Gniewu Smoka”. Jest to specjalnie skonstruowana gra edukacyjna, która pomaga opanować poprawną ortografię, daty historyczne czy potrzebne wzory matematyczne.
Dlaczego warto
Piąta i szósta klasa szkoły podstawowej to bardzo intensywny czas. Dzieci zdążyły przywyknąć do nowych przedmiotów i nauczycieli, ale w tym czasie zaczynają dokonywać się zmiany w nich samych, związane z okresem dojrzewania. Na horyzoncie pojawiają się również nowe wyzwania związane z bliskim przejściem na wyższy etap edukacji, gdzie znów pojawią się nieznane dotychczas przedmioty i nauczyciele.
Piąta i szósta klasa szkoły podstawowej to bardzo intensywny czas. Dzieci zdążyły przywyknąć do nowych przedmiotów i nauczycieli, ale w tym czasie zaczynają dokonywać się zmiany w nich samych, związane z okresem dojrzewania. Na horyzoncie pojawiają się również nowe wyzwania związane z bliskim przejściem na wyższy etap edukacji, gdzie znów pojawią się nieznane dotychczas przedmioty i nauczyciele.
Uczestnicząc w kursie twoje dziecko będzie opanowywać kluczowe dla tego wieku kompetencje i umiejętności.
Dzięki uczestnictwu w zajęciach, Twoje dziecko:
Polubi się uczyć, bo pokażemy mu, jak to robić. Nauczy się szybkich i efektywnych metod zapamiętywania nowych rzeczy i nielinearnego notowania.
Twoje dziecko nauczy się czytać metodą, która jest ciekawa, angażująca i bardzo efektywna. Podniesie nie tylko sprawność czytania, ale również zrozumienie czytanych treści. Dzięki dyskusjom o czytanych tekstach i książkach, czytanie może stać się jego pasją.
Wykształci postawę rozwojową, która zwiększa poczucie własnej wartości, wyzwala skłonność do podejmowania wyzwań i wiarę w siebie.
Dzięki grom i zabawom, Twój nastolatek odkryje i doceni swoje mocne strony oraz nauczy się współpracy w grupie.
Będzie uczyć się pracy z emocjami i umiejętności ich regulacji.
Twoje dziecko zainteresuje się światem. Dzięki serii eksperymentów, nauczy się pytać i dedukować.
Dzięki gamifikacji będzie zaangażowane w zajęcia.
Polubi się uczyć, bo pokażemy mu, jak to robić. Nauczy się szybkich i efektywnych metod zapamiętywania nowych rzeczy i nielinearnego notowania.
Twoje dziecko nauczy się czytać metodą, która jest ciekawa, angażująca i bardzo efektywna. Podniesie nie tylko sprawność czytania, ale również zrozumienie czytanych treści. Dzięki dyskusjom o czytanych tekstach i książkach, czytanie może stać się jego pasją.
Wykształci postawę rozwojową, która zwiększa poczucie własnej wartości, wyzwala skłonność do podejmowania wyzwań i wiarę w siebie.
Dzięki grom i zabawom, Twój nastolatek odkryje i doceni swoje mocne strony oraz nauczy się współpracy w grupie.
Będzie uczyć się pracy z emocjami i umiejętności ich regulacji.
Twoje dziecko zainteresuje się światem. Dzięki serii eksperymentów, nauczy się pytać i dedukować.
Dzięki gamifikacji będzie zaangażowane w zajęcia.
JAKI JEST KOSZT
Dla mieszkańców Gminy Skawina:
koszt udziału w całym rocznym 56 godzinnym programie wynosi 2800 zł. (50 zł./godzinę), istnieje możliwość wpłat w 10 ratach od września po 280 zł./mc
Dla mieszkańców Gminy Skawina:
koszt udziału w całym rocznym 56 godzinnym programie wynosi 2800 zł. (50 zł./godzinę), istnieje możliwość wpłat w 10 ratach od września po 280 zł./mc
DODATKOWE ZNIŻKI:
przy kontynuowaniu umowy zniżka 100 zł.
przy płatności w dwóch ratach (październik, luty) zniżka 200 zł.
przy płatności za rok z góry dodatkowa zniżka 300 zł.
przy kontynuowaniu umowy zniżka 100 zł.
przy płatności w dwóch ratach (październik, luty) zniżka 200 zł.
przy płatności za rok z góry dodatkowa zniżka 300 zł.
Dla uczestników spoza Gminy Skawina:
koszt podwyższony jest o 10% i zostanie przeznaczony na Fundusz Rozwoju Dzieci i Młodzieży z terenu Gminy Skawina
koszt podwyższony jest o 10% i zostanie przeznaczony na Fundusz Rozwoju Dzieci i Młodzieży z terenu Gminy Skawina
JAK SIĘ ZAPISAĆ
Jeżeli chcesz najpierw przyjść na Dni Otwarte wypełnij poniższy formularz:
https://skawina.akademianauki.pl/
Jeżeli jesteś zdecydowany na zapis wypełnij poniższy formularz
https://skawina.akademianauki.pl/
Jeżeli jesteś zdecydowany na zapis wypełnij poniższy formularz