Galaktyczna Przygoda” – to program rozwijający zdolności intelektualne i emocjonalne dla uczniów klas 4.
W każdym z nas drzemie niezmierzona moc, sęk w tym aby umieć ją wyzwolić. Może warto zostać uczniem JEDI?
Każdy rycerz opanowuje na zajęciach techniki radzenia sobie z własnymi emocjami, poznaje swoje mocne strony, uczy się koncentracji oraz relaksu.
Oczywiście dobra pamięć i sprawność czytania są także ważnymi cechami każdego JEDI. Wspólnie wcielimy się w rolę galaktycznych strażników pokoju i będziemy doświadczać jak ważne w naszym życiu jest kierowanie się dobrem i pozytywnymi wartościami.
Twoje dziecko pokocha czytanie
Przyśpieszy kilkakrotnie jego tempo i wzmocni rozumienie tekstu
Nauczy się efektywnie notować posługując się mapami myśli
Udoskonali pamięć poprzez opanowanie różnego rodzaju technik pamięciowych tzw. mnemotechnik
Opanuje sztukę relaksu, dzięki której łatwiej i szybciej przyswoi nabywaną wiedzę
Poprawi koncentrację
Będzie rozwijało wyobraźnię i twórcze myślenie poprzez pisanie wierszy, rzeźbienie, rysowanie, przeprowadzanie eksperymentów naukowych
Wzrośnie jego wiara we własne możliwości i poprawa samooceny
Wzrośnie jego efektywność w komunikowaniu się
Przyśpieszy kilkakrotnie jego tempo i wzmocni rozumienie tekstu
Nauczy się efektywnie notować posługując się mapami myśli
Udoskonali pamięć poprzez opanowanie różnego rodzaju technik pamięciowych tzw. mnemotechnik
Opanuje sztukę relaksu, dzięki której łatwiej i szybciej przyswoi nabywaną wiedzę
Poprawi koncentrację
Będzie rozwijało wyobraźnię i twórcze myślenie poprzez pisanie wierszy, rzeźbienie, rysowanie, przeprowadzanie eksperymentów naukowych
Wzrośnie jego wiara we własne możliwości i poprawa samooceny
Wzrośnie jego efektywność w komunikowaniu się
Program Mądre Dziecko wyposaża dzieci w narzędzia do efektywnej i przyjemnej nauki. Podczas kursu dzieci uczą się m.in. map myśli, koncentracji, podnoszą sprawność czytania, poznają techniki pamięciowe oraz rozwijają inteligencję emocjonalną. Przez zabawy i gry psychologiczne dziecko dociera do własnych zasobów wewnętrznych oraz rozwija pasję poznawania wykonując szereg eksperymentów naukowych.
Najłatwiej i najbardziej efektywnie pozyskuje się informacje dzięki czytaniu. Wyobraź sobie, że po kursie zauważysz u dziecka podniesienie sprawności zarówno pod względem zrozumienia czytanego tekstu jak i szybkości czytania. Wyobraź sobie, że Twoje dziecko zwiększy tempo czytania minimum ponad dwukrotnie w stosunku do tempa wyjściowego.
W dzisiejszym świecie, gdzie każdego dnia przybywa tysiące informacji, trzeba umieć także dużo i szybko zapamiętywać. Sprawna pamięć to klucz do sukcesu nie tylko w szkole, ale i w życiu. Dzięki technikom pamięciowym Twoje dziecko poprawi zarówno funkcjonowanie pamięci, jak i zapozna się z narzędziami służącymi do sprawnego zapamiętywania dat historycznych, ważnych wydarzeń, słów w języku obcym, trudnych pojęć i wielu informacji.
PROGRAM ZAJĘĆ:
Kurs pozwala dzieciom wcielić się w rolę Galaktycznych Strażników Pokoju. Dzieci opanowują techniki radzenia sobie z własnymi emocjami, wykonują ćwiczenia karate i rozwijają swoje wewnętrzne zasoby. Oczywiście koncentracja, cierpliwość, dobra pamięć, sprawność czytania i myślenia są cechami każdego Rycerza Jedi, dlatego dzieci przez cały kurs intensywnie ćwiczą te umiejętności. W program wplecione są zakodowane wskazówki, które prowadzą dzieci do ukrytego skarbu, oraz eksperymenty naukowe. Dzieci wykonują perłę boraksową, krystalizują chemiczny mróz na szybie w środku lata, tworzą podwodne zasieki, wykorzystując kryształy i wiedzę na temat ciśnienia osmotycznego i wiele innych… Dzieci reżyserują i nakręcają własny film.
Kurs pozwala dzieciom wcielić się w rolę Galaktycznych Strażników Pokoju. Dzieci opanowują techniki radzenia sobie z własnymi emocjami, wykonują ćwiczenia karate i rozwijają swoje wewnętrzne zasoby. Oczywiście koncentracja, cierpliwość, dobra pamięć, sprawność czytania i myślenia są cechami każdego Rycerza Jedi, dlatego dzieci przez cały kurs intensywnie ćwiczą te umiejętności. W program wplecione są zakodowane wskazówki, które prowadzą dzieci do ukrytego skarbu, oraz eksperymenty naukowe. Dzieci wykonują perłę boraksową, krystalizują chemiczny mróz na szybie w środku lata, tworzą podwodne zasieki, wykorzystując kryształy i wiedzę na temat ciśnienia osmotycznego i wiele innych… Dzieci reżyserują i nakręcają własny film.
Ten program kładzie większy nacisk na rozwijanie umiejętności szkolnych. Dzieci zaczynają czynić wprawki do posługiwania się umysłowymi narzędziami, które pomagają w opanowaniu szkolnego materiału. W zakres kursu wchodzą mapy myśli, techniki pamięciowe i szybkie czytanie. Również i ten program stwarza warunki, aby dziecko doświadczało złożoności świata: każde spotkanie to eksperyment, doświadczenie, obserwacja. Dzieci mają do dyspozycji skamieniałości i minerały, rysują węglem. Przy temacie o dinozaurach dziecko robi własny park jurajski, o Afryce – tańczymy tańce afrykańskie, robimy maski i bębenki. Oglądamy rośliny owadożerne oraz zadziwiającą roślinę pustynną, która z zasuszonego kłębka w kilka godzin przemienia się w zielony gąszcz.
Dziecko poznaje zasadę działania m.in. silnika odrzutowego, termometru, aparatu fotograficznego (budujemy proste modele tych urządzeń). Dowiaduje się, jak powstają chmury, co to jest dźwięk i światło, jak to się dzieje, że samolot nie spada i skąd się bierze tęcza. Produkujemy wodór i obserwujemy zjawisko fotosyntezy. Zajęcia są tak skonstruowane, żeby uruchomić możliwie wszystkie zmysły. Wplatamy gimnastykę równoważącą ciało-umysł – poprzez kinezjologię, która również ma działanie harmonizujące półkule mózgu. Rysowanie, obrazy, kolor i ruch mogą pomóc w uczeniu się, stąd dziecko uczy się ortografii np. skacząc po słowach, robiąc wygibasy z ciała, pantomimy czy kodując słowo problemowe w rebus. Rozwój społeczny dziecka wspomaga blok zabaw integracyjnych, podnoszących umiejętności komunikacyjne. Również tutaj pracujemy nad dotarciem do zasobów dziecka, czyli nad budowaniem jego wewnętrznego przekonania „dam sobie radę”. Realizujemy to poprzez warsztaty, ćwiczenia i zabawy.
JAK WYGLĄDA PRACA Z DZIECKIEM NA ZAJĘCIACH:
Na każdych zajęciach dziecko może zobaczyć lub samodzielnie poeksperymentować na kilka sposobów z określonym zjawiskiem przyrodniczym. Ma okazję zbudować silnik elektryczny, stopić cynę, (aby dowiedzieć się, jak dawniej robiono miecze i co to jest punkt topnienia), zaobserwować parowanie wody i osadzanie się kryształów soli.
Dzieci produkują dwutlenek węgla, robią z niego gaśnicę i obserwują go w swoim oddechu. Dowiadują się również, że to właśnie dzięki dwutlenkowi węgla rośnie ciasto (pieczemy wtedy pyszne bułeczki). Wulkan wyrzucający lawę i zmieniające kolor w „magiczny” sposób płyny ukazują dziecku reakcje chemiczne kwasów i zasad.
Fizyka i chemia stają się dla dziecka dzięki takim zajęciom bliskie. Dziecko buduje w sobie przekonanie, że otaczający świat jest ciekawy, a poznawanie go jest fascynującą grą. Ponieważ dziecko uczy się całym ciałem, ma okazję zaangażować i włączyć wszystkie swoje zmysły , pokazuje pantomimy, rysuje i lepi z plasteliny.
Na każdych zajęciach dziecko może zobaczyć lub samodzielnie poeksperymentować na kilka sposobów z określonym zjawiskiem przyrodniczym. Ma okazję zbudować silnik elektryczny, stopić cynę, (aby dowiedzieć się, jak dawniej robiono miecze i co to jest punkt topnienia), zaobserwować parowanie wody i osadzanie się kryształów soli.
Dzieci produkują dwutlenek węgla, robią z niego gaśnicę i obserwują go w swoim oddechu. Dowiadują się również, że to właśnie dzięki dwutlenkowi węgla rośnie ciasto (pieczemy wtedy pyszne bułeczki). Wulkan wyrzucający lawę i zmieniające kolor w „magiczny” sposób płyny ukazują dziecku reakcje chemiczne kwasów i zasad.
Fizyka i chemia stają się dla dziecka dzięki takim zajęciom bliskie. Dziecko buduje w sobie przekonanie, że otaczający świat jest ciekawy, a poznawanie go jest fascynującą grą. Ponieważ dziecko uczy się całym ciałem, ma okazję zaangażować i włączyć wszystkie swoje zmysły , pokazuje pantomimy, rysuje i lepi z plasteliny.
JAK OSIĄGAMY NASZE CELE
PODNIESIENIE SPRAWNOŚCI I JAKOŚCI CZYTANIA U DZIECKA.
Sprawne czytanie zawsze przyczynia się do lepszego funkcjonowania dziecka w szkole. Aby Dziecko mogło sprawniej i efektywniej czytać, pracujemy z nim nad rozwojem jego wrodzonych możliwości związanych z wyobraźnią i twórczym myśleniem, zdolnością do koncentracji i zapamiętywaniem. Na każdych zajęciach Dziecko rozwiązuje zadania logiczne i matematyczne, co rozwija jego intelekt i przyczynia się do lepszego rozumienia czytanych treści.
Sprawne czytanie zawsze przyczynia się do lepszego funkcjonowania dziecka w szkole. Aby Dziecko mogło sprawniej i efektywniej czytać, pracujemy z nim nad rozwojem jego wrodzonych możliwości związanych z wyobraźnią i twórczym myśleniem, zdolnością do koncentracji i zapamiętywaniem. Na każdych zajęciach Dziecko rozwiązuje zadania logiczne i matematyczne, co rozwija jego intelekt i przyczynia się do lepszego rozumienia czytanych treści.
TRENING PAMIĘCI I TECHNIK PAMIĘCIOWYCH.
Trening ten uaktywnia kreatywność i mocno rozbudowuje wyobraźnię dziecka. Dziecko w krótkim czasie zaczyna zapamiętywać duże ilości informacji, bawiąc się przy tym w wymyślanie śmiesznych historyjek. Dzięki tym ćwiczeniom Dziecko nabiera zaufania do siebie i swoich zdolności. Owocem tego jest większa pewność siebie i lepsze radzenie sobie Dziecka w szkole.
Trening ten uaktywnia kreatywność i mocno rozbudowuje wyobraźnię dziecka. Dziecko w krótkim czasie zaczyna zapamiętywać duże ilości informacji, bawiąc się przy tym w wymyślanie śmiesznych historyjek. Dzięki tym ćwiczeniom Dziecko nabiera zaufania do siebie i swoich zdolności. Owocem tego jest większa pewność siebie i lepsze radzenie sobie Dziecka w szkole.
EKSPERYMENTY NAUKOWE.
Każdy tekst w podręczniku opisuje ciekawe zjawisko z dziedziny biologii, chemii lub fizyki. Dzieci przed przeczytaniem tekstu wykonują szereg eksperymentów naukowych. Bawią się światłem, rozszczepiają je na kolory tęczy, obserwują załamanie się światła. Badają zjawisko fotosyntezy u roślin. Dzieci dowiadują się, dlaczego mamy różne pory roku, poznają gwiazdozbiory, hodują rośliny i obserwują, jak różne warunki zewnętrzne (światło, woda) wpływają na ich rozwój. Teksty i eksperymenty pobudzają ciekawość i pasję do uczenia się dziecka. Entuzjazm podczas uczenia się w bardzo dużej mierze zależy od tego, na ile „głodne” wiedzy jest dziecko.
Każdy tekst w podręczniku opisuje ciekawe zjawisko z dziedziny biologii, chemii lub fizyki. Dzieci przed przeczytaniem tekstu wykonują szereg eksperymentów naukowych. Bawią się światłem, rozszczepiają je na kolory tęczy, obserwują załamanie się światła. Badają zjawisko fotosyntezy u roślin. Dzieci dowiadują się, dlaczego mamy różne pory roku, poznają gwiazdozbiory, hodują rośliny i obserwują, jak różne warunki zewnętrzne (światło, woda) wpływają na ich rozwój. Teksty i eksperymenty pobudzają ciekawość i pasję do uczenia się dziecka. Entuzjazm podczas uczenia się w bardzo dużej mierze zależy od tego, na ile „głodne” wiedzy jest dziecko.
DOCIERANIE DO ZASOBÓW.
Program „Mądre Dziecko” jest skonstruowany tak, żeby Dziecko wraz z trenerem mogło odkryć swoje możliwości i talenty. Im bardziej Dziecko jest świadome swoich zasobów, tym ma więcej pewności siebie. Jest to warunek konieczny, żeby Dziecko mogło odnosić sukcesy w szkole bez stresu. Trening docierania do zasobów jest aktywnie wspomagany przez rodziców, którzy w tym zakresie są szkoleni przez psychologów i pedagogów Akademii Nauki. Trening ten daje dużo radości i satysfakcji. Przekłada się nie tylko na oceny w szkole, ale również na ogólne radzenie sobie dziecka w różnych sytuacjach życiowych, relacjach z rówieśnikami i z rodzicami.
Program „Mądre Dziecko” jest skonstruowany tak, żeby Dziecko wraz z trenerem mogło odkryć swoje możliwości i talenty. Im bardziej Dziecko jest świadome swoich zasobów, tym ma więcej pewności siebie. Jest to warunek konieczny, żeby Dziecko mogło odnosić sukcesy w szkole bez stresu. Trening docierania do zasobów jest aktywnie wspomagany przez rodziców, którzy w tym zakresie są szkoleni przez psychologów i pedagogów Akademii Nauki. Trening ten daje dużo radości i satysfakcji. Przekłada się nie tylko na oceny w szkole, ale również na ogólne radzenie sobie dziecka w różnych sytuacjach życiowych, relacjach z rówieśnikami i z rodzicami.
DZIECI PISZĄ KSIĄŻKĘ.
Dzieci podczas zajęć piszą książkę, do której same wymyślają postacie i ich przygody. W ten sposób poznają książki nie tylko jako czytelnicy, ale również jako autorzy.
Dzieci podczas zajęć piszą książkę, do której same wymyślają postacie i ich przygody. W ten sposób poznają książki nie tylko jako czytelnicy, ale również jako autorzy.
JAKI JEST KOSZT
Dla mieszkańców Gminy Skawina:
koszt udziału w całym rocznym 56 godzinnym programie wynosi 2800 zł. (50 zł./godzinę), istnieje możliwość wpłat w 10 ratach od września po 280 zł./mc
Dla mieszkańców Gminy Skawina:
koszt udziału w całym rocznym 56 godzinnym programie wynosi 2800 zł. (50 zł./godzinę), istnieje możliwość wpłat w 10 ratach od września po 280 zł./mc
DODATKOWE ZNIŻKI:
przy kontynuowaniu umowy zniżka 100 zł.
przy płatności w dwóch ratach (październik, luty) zniżka 200 zł.
przy płatności za rok z góry dodatkowa zniżka 300 zł.
przy kontynuowaniu umowy zniżka 100 zł.
przy płatności w dwóch ratach (październik, luty) zniżka 200 zł.
przy płatności za rok z góry dodatkowa zniżka 300 zł.
Dla uczestników spoza Gminy Skawina:
koszt podwyższony jest o 10% i zostanie przeznaczony na Fundusz Rozwoju Dzieci i Młodzieży z terenu Gminy Skawina
koszt podwyższony jest o 10% i zostanie przeznaczony na Fundusz Rozwoju Dzieci i Młodzieży z terenu Gminy Skawina
JAK SIĘ ZAPISAĆ
Jeżeli chcesz najpierw przyjść na Dni Otwarte wypełnij poniższy formularz:
https://skawina.akademianauki.pl/
Jeżeli chcesz najpierw przyjść na Dni Otwarte wypełnij poniższy formularz:
https://skawina.akademianauki.pl/
Jeżeli jesteś zdecydowany na zapis wypełnij poniższy formularz: