Akademia Emocji – Podsumowanie tygodnia
PONIEDZIAŁEK W tym tygodniu grupa dzieci w wieku 5-6 lat miała dzień wolny od zajęć, ale spokojnie Na następne zajęcia wracamy z podwójną dawką pozytywnej energii
WTOREK Grupa dzieci w wieku 7-10 lat, którą prowadzi trenerka Ola Kot musiała zmierzyć się z nie lada wyzwaniem Spotkaliśmy się całą grupą w sposób zdalny. Warsztaty rozpoczęliśmy od swobodnych wypowiedzi na temat naszych emocji związanych z teraźniejszą sytuacją – lekcjami przez internet, zamknięciem w domach, ograniczeniem kontaktów międzyludzkich. Powtórzyliśmy również nazwy emocji, prezentowaliśmy rzeczy z naszego otoczenia, które wzbudzają w nas radość (jeden z chłopców przyprowadził nawet swojego tatę). Pozytywną odmianą było dla nas zdalne uzupełnienie termometru emocji Na naszej wirtualnej tapecie znalazł się wstręt. Jak błyskawice przeszliśmy przez burzę mózgów i doszliśmy do pierwszych ważnych wniosków: nie wszystko, co nam wydaje się wstrętne jest takie dla innych. Bardzo dobrze zobrazowały nam to różnice kulturowe związane z jedzeniem – nas szokują smażone pająki i makaron barwiony atramentem, inni robią wielki oczy na nasze zachwyty nad kiszonymi ogórkami W czasie zajęć mieliśmy również okazję uczestniczyć w domowej relaksacji. Wygodnie było ułożyć się na miękkim dywanie lub na swoim łóżku!
ŚRODA Z okazji Święta grupa dzieci w wieku 7-10 lat miała dzień wolny od zajęć Nie możemy doczekać się kolejnych warsztatów
CZWARTEK Kolejne zajęcia prowadzone przez trenerkę Kaję Mlekodaj dla grupy przedszkolaków w wieku 5-6 lat minęły w świetnej atmosferze Poznawaliśmy uczucie wstrętu – rozmawialiśmy o tym do czego jest nam potrzebny.
Chętne dzieci z zamkniętymi oczami mogły za pomocą zmysłów stwierdzić czy dane przedmioty wywołują wstręt czy są całkiem ok Na koniec była najlepsza zabawa w masie a dokładnie cieczy nienewtonowskiej
PIĄTEK Warsztaty dla młodzieży w wieku 11-14 lat prowadzone przez trenerkę Weronikę Mrówkę odbyły się w formie online i miały na celu omówienie zasad komunikacji społecznej Zajęcia rozpoczęły się jak co tydzień od określenia naszego nastroju, tym razem posłużył nam do tego dobrze nam znany Termometr Emocji. W części głównej zajęć mówiliśmy czym jest komunikacja, z czym nam się kojarzy, utrwalaliśmy wiadomości na temat zasad komunikowania się, poznaliśmy bariery towarzyszące komunikacji. W ramach wcielania teorii w praktykę braliśmy udział w zabawie typu kalambury i bez użycia słów prezentowaliśmy wymyślone przez nas hasła. Następnie przeszliśmy do prezentacji filmiku, którego tematem były cechy dobrego mówcy i zasady jakimi powinniśmy się kierować przy tworzeniu własnego przemówienia. Wiedzę uzyskaną na pewno wykorzystamy w praktyce, gdyż już za tydzień to my będziemy najlepszymi mówcami w historii Akademii..
Projekt współfinansowany ze środków budżetu Gminy Skawina