Akademia Emocji – Podsumowanie tygodnia 8

Akademia Emocji – Podsumowanie tygodnia 8❗❗
✅ PONIEDZIAŁEK➡ Celem głównym warsztatów, było wdrażanie do akceptacji, zrozumienia i radzenia sobie ze złością. 💥 Jak poradzić sobie ze złością❓ 🤔 Nad tym zastanawiała się grupa przedszkolaków pod opieką trenerską Renaty Bielawskiej. Jak ją wyładować, aby nikomu nie stała się krzywda❓ 🤔 Przewodnikiem podczas spotkania był niezastąpiony Inspektor Krokodyl, który na przykładzie Taty Żabińskiego🐸, pomógł lepiej zrozumieć nam emocję, jaką jest złość. Znaleźliśmy kilka sposobów na to, aby wyrażać swoją złość w sposób, który nie rani innych, a nam może pomóc. 🤗Przeprowadzając ”Wybuchowy Eksperyment”🌋 próbowaliśmy zobrazować poziomy intensywności złości. Wspólnie doszliśmy do wniosku, że zareagowanie w odpowiednim momencie, wczesne ugaszenie złości, może pomóc w powstrzymaniu wybuchu. Na koniec zabawy rozmawialiśmy dlaczego złość jest nam potrzebna i kiedy zaczyna się robić niebezpieczna. Kolejna zabawa przedstawiała jeden z pomysłów na radzenie sobie ze złością. Podarte gazety fruwały w powietrzu❗😁
✅WTOREK➡ Tematem zajęć w grupie dzieci w wieku 7-10 lat prowadzonej prze Olę Kot była złość. 💥 Warsztaty rozpoczęliśmy od wykorzystania narzędzi zdalnych – pojawiła się zabawa dramowa🎭, test wiedzy o emocjach📝 i nasz nieodłączny termometr❗ W temat złości zostaliśmy wprowadzeni poprzez opowiadanie i eksperyment z wybuchowym wulkanem. 💥🌋 Wspólnie zastanawialiśmy się dlaczego złość jest przydatna i pomocna. 🤔 Bardzo ważnym ćwiczeniem było narysowanie naszej złości – u każdego z nas wyglądała ona inaczej i miała inne znaczenie. 😯 Pojawiły się obrazy wojny, potworów z otwartą buzią, różne odcienie kolorów: czerwonego, czarnego i fioletowego. W czasie krótkiej prezentacji mogliśmy poznać sposoby radzenia sobie z tą emocją oraz podzielić się naszym doświadczeniem. Na koniec zajęć przeszliśmy do relaksacji o małym piesku. 😌
✅ ŚRODA➡ warsztaty dla dzieci w wieku 7-10 lat pod opieką trenerską Oli Kot odbyły się w 100% zdalnie❗👩‍💻 Grupa bez większych problemów obraca się w środowisku wirtualnym, więc połączenie się i wszystkie zadania przebiegły perfekcyjnie❗😁 Zajęcia rozpoczęliśmy od przetestowania stron oferujących zdalne narzędzia dydaktyczne – okazały się one bardzo pomocne i atrakcyjne. Główną osią naszych rozmów były emocje związane ze zdalną nauką, odseparowaniem od przyjaciół, rodziny. 👥 Sprawdzaliśmy znajomość nazw emocji, prezentowaliśmy przedmioty, które są dla nas źródłem radości (mamy bardzo urocze zwierzęta domowe 😍). Uzupełniliśmy dobrze nam znany termometr emocji. Rozmowę na temat wstrętu rozpoczęliśmy od krótkiego opowiadania o paskudnym porze i całusach. Bardzo chętnie podzieliliśmy się naszą listą rzeczy wstrętnych i ohydnych – znalazły się na niej produkty spożywcze, obślizgłe stworzenia i… inne rzeczy, które w takiej chwili od razu wpadają do głowy. 🥴 Spore zainteresowanie wzbudziła prezentacja na temat specjałów jadanych w różnych częściach świata. 🍜 Uświadomiło nam to, że dla każdego coś innego może wydawać się ohydne lub być przysmakiem. 🤭 Czy słyszeliście o makaronie barwionym atramentem lub zepsutym serze? 😯 Na końcu zajęć z dużym zadowoleniem weszliśmy w relaksację. Przyjemną odmianą było spędzenie jej we własnym łóżku lub w fotelu. 😌
✅CZWARTEK➡ Za nami wybuchowe zajęcia – złość w czystej postaci❗💥Przedszkolaki pod opieką trenerską Kai Mlekodaj bawiły się świetnie❗ Na początku przywitaliśmy się wykonując ćwiczenia relaksacyjne, dzięki którym nasze napięcie się obniżyło. Następnie przystąpiliśmy do zabawy – oczywiście z chustą animacyjną, którą dzieciaki uwielbiają. 🌈 Ich zadaniem było pokazać i nazwać różne emocje. 😊 Przy kolejnej zabawie dołączył do nas Inspektor Krokodyl przedstawiając kolejną zagadkę o Tacie Żabczyńskim. 🧐🐸 Dzieci szybko odgadły, że owy bohater musiał zmierzyć się z emocją jaką jest złość. Później przeszliśmy do wybuchowego eksperymentu, czyli najbardziej emocjonującego ćwiczenia dla dzieci. 😁💥 Kolejną zabawą była ścieżka złości przy której stwierdziliśmy, że złość jest w porządku, lecz agresja już nie. 😉 Podczas burzy mózgów🧠⚡ stwierdziliśmy, że dobrym sposobem na uniknięcie wybuchu złości jest uspokojenie oddechu, gimnastyka, ale również targanie gazet, bądź kartek. Na koniec zajęć dzieci mogły zobrazować złość – powstały dzięki temu rozmaite, ciekawe prace. 🖌
✅PIĄTEK➡ Warsztaty dla młodzieży pod opieką trenerską Weroniki Mrówki odbyły się w formie online i miały na celu rozwijanie umiejętności potrzebnych w codziennych relacjach. 🤝👥 Zajęcia rozpoczęły się jak co tydzień od określenia naszego nastroju, posłużył nam do tego dobrze znany Termometr Emocji🙂. Następnie wzięliśmy udział w cotygodniowej rozgrzewce intelektualnej. Dzięki naszym wysiłkom myślowym wiemy do jakiej grupy formalnej/nieformalnej należy nasza ulubiona nauczycielka czy też kolega lub koleżanka. 🧒👧 W części głównej zajęć uczestniczyliśmy w burzy mózgów na temat relacji. 🧠⚡ Zastanawialiśmy się – co składa się na relacje❓ 🗣 Jakie mogą być relacje między ludźmi❓ Co pomaga w utrzymaniu relacji❓ 💬 A co je niszczy❓ 💥. Razem doszliśmy do wniosku, że pomimo obecnej sytuacji i braku możliwości bezpośredniego kontaktu jesteśmy w stanie dzięki nowym technologiom pielęgnować i te świeżo nawiązane relacje w Naszym Zespole 💪 A gdy już przy przyjaźni jesteśmy… w czasie kolejnego ćwiczenia tworzyliśmy portret ” idealnego” przyjaciela i wybieraliśmy 5⃣ cech które chcielibyśmy żeby posiadał. 🤗
Projekt współfinansowany ze środków budżetu Gminy Skawina